Att hantera Social Fobi.

 
Det här med ångest och social fobi alltså. De två sakerna går hand i hand. Vi som har drabbats av det vet rent ut sagt hur förjävligt det är. 
Häromdagen hittade jag en bild som verkligen beskrev de bästa behandlingarna mot social fobi. 
Det bästa man kan göra när man har en skitdag är att ta hand om sig själv på bästa sätt och göra någonting som man verkligen gillar. Måla, läs en bok, kolla på en spännande dokumentär eller lyssna på musik. Gosa med ditt husdjur. Ta ett skumbad. You name it. Det kommer att hålla dig koncentrerad på annat.
 
Jag bor tillsammans med min pojkvän och han är väl medveten om att jag behöver min egentid när jag känner mig nere. När jag känner att jag måste vara för mig själv går jag in i vårat hobbyrum och lyssnar på musik eller skriver av mig. Jag är en skräckfilmsfanatiker och en musikälskare så för min del hjälper det också att titta på en rysare eller en dokumentär om musiker som jag tycker om. Den senaste jag såg var Netflix-dokumentären om Kurt Cobain, som jag rekommenderar starkt.  
Någonting som också är viktigt är att ha förstående och tålmodiga personer i sin närhet. Det underlättar mycket. 

Nu kommer jag skriva någonting som jag själv hatar att höra. För det är så svårt att tänka positivt när man är nere. Men det är alltid när man mår som värst som man måste tänka att det kommer bli bättre. För är man redan nere finns det ingen annan rikting man kan gå än uppåt. 
 
Ta hand om er vänner <3 
 
 
Personligt | |
Upp