Skräckfilmshöst!

 
 
Jag tror det är för första gången i mitt liv jag faktiskt vill att sommaren ska vara över och att det ska bli höst. Den här hösten kommer att bli en av den bästa för oss skräckfilmsfanatiker! 
I September har den efterlängtade Jigsaw-filmen premiär, och i Oktober är det dags för Leatherface och It att släppas.
Jag är sjukt taggad på alla filmerna och kan inte minnas när eller om så stora kultfilmer någonsin kommit ut så tätt inpå varandra. 
 
Jag älskar alla tre filmerna,däremot måste jag säga att It filmen ligger mig varmast om hjärtat. Det är tack vare orginalversionen från 1990 som jag är den skräckfilmsfanatiker jag är. Jag minns det som om det vore igår, jag var kanske 5-6 år och satt och tittade på Tv med min mamma som efter en stund somnade i soffan. 
It (eller Det som den heter på svenska) visades just då i rutan. Så småningom visades den välkända "kloakscenen" och för första gången i mitt liv blev jag så rädd att jag blev paralyserad. Ändå blev jag fascinerad över spänningen och älskade adrenalinkicken jag fick av rädslan.
Det slutade med att jag tittade på hela filmen själv.
Enda sen dess har jag älskat att kolla på skräckfilmer. Så..tack för traumat mamma! 
 
Nej men skämt åsido, jag tycker som sagt om alla tre filmerna och det ska bli spännande att se hur resultatet av de nya versionerna av de här kultfilmerna kommer att bli. 
 
Kika in trailers nedanför! 
 
 
 
 
IT
 
LEATHERFACE
 
JIGSAW
 
 
Personligt, Skräck | |
Upp