New challenges, new beginnings!

 

Jaha då hamnade jag här då. I Järvsö, Hälsningland av alla ställen i världen. 
Då jag är uppvuxen i Stockholm och har bott där i stort sett hela livet trodde jag aldrig att jag skulle flytta till landet.

 Att komma från storstan där man sen tidig ålder lär sig att man måste springa ett maraton för att hinna med tunnelbanan som står på perrongen (trots att nästa tåg kommer om 3 minuter) samt att automatisk spänna armen när man går på en fullproppad gata och se en människa närma sig och redan veta att denne kommer att gå in i din axel utan att ens se sig om - sånt lär man sig!  

Att mötas av en förvirrad blick och eventuellt få ett osäkert ”hej” tillbaka när man hejar på en av grannarna i lägenhetshuset.
Men trots allt detta så saknar jag ibland dessa saker.

Jag har nu bott i Järvsö i snart 3 månader och har inte insett hur mycket att en bortskämd storstadsmänniska jag var fram tills nu.
Jag uppskattar verkligen hur varma och snälla människorna som bor här är. Väldigt hjälpsamma och trevliga. Lugnet är obeskrivligt och någonting som jag verkligen behövde efter alla dessa stressiga år i min hemstad. 
Men med allting bra kommer ju såklart även det dåliga.

 Bara en sån sak som att vara sugen på en iskaffe eller frappe och att det inte finns ett enda ställe i närheten som erbjuder det gör mig galen. Eller att åka till Donken och ta sig en burgare. 
Då måste man vara beredd på att åka bil i en timme till närmsta centrum för att unna sig detta.Vilket I-landsproblem, jag vet. 
Men poängen jag vill komma fram till är att framställa hur olika vanor vi har beroende på vart vi bor.

 

Det här kommer att bli en utmaning för mig och jag vill starta den här bloggen för att dokumentera och dela med mig av min resa!

Hoppas du gillar det du läser :) 

Allmänt | |
Upp