En dag i Åre.

 
På den senaste tiden har jag och Andreas varit lite rastlösa så i lördags bestämde vi oss för en spontan roadtrip till Åre! 
Sist jag var där var jag barn så det var ju ett tag sen kan man säga. Jag måste säga att jag blev chockad över hur annorlunda det var där än vad jag hade förväntat mig. 
Jag blev kär på en gång och kände att jag inte skulle ha någonting emot att flytta dit. Det fanns en massa nybyggda bostäder, en massa fik och restauranger samt ett litet centrum. Allt det där gjorde att jag fick lite Stockholms feeling, vilket jag behöver. 
 
Såfort vi kom fram ställde vi oss i kön till liften. Utsikten från berget var otroligt, bilderna som vi tog gjorde den verkligen ingen rättvisa. På toppen fanns det fortfarande snö, och folk var ute och vandrade och cyklade längst berget. Själva åkturen med liften var också en häftig upplevelse, det kändes nästan som man åkte en berg och dalbana.
 
Efter att vi var uppe och fotade vyn tog vi liften ner igen och bestämde oss för att ta en tur runt om i staden. Vi gick och fikade på Espresso House ( vilket från min sida var väldigt efterlängtat!) och gick sedan runt och fotade lite i centrumet. Vi gick och kollade runt i hotellet och några av butikerna. 
Efter det var det dags att åka hem igen, och på vägen hem unnade vi oss mat från donken. Vilket också var efterlängtat. 
 
Vi blev sugna på att kolla på bostäder i Åre, vi skulle absolut kunna tänka oss att flytta dit i framtiden. Vem vet, vi kanske hamnar där om några år. Ingenting är omöjligt. 
 
Här kommer en bild bomb :) 
 
 
 
 
 
 
 
 
Foto | |
Upp